Τετάρτη, 9 Νοεμβρίου 2011

Ανάρπαστο στην αγορά το ελληνικό μέλι


ImageΤα στοιχεία της αγοράς καταδεικνύουν αύξηση 7% στις πωλήσεις μελιού το α’ εξάμηνο του 2011 σε σχέση με το 2010 στα σούπερ μάρκετ, τη στιγμή που άλλα προϊόντα σημείωσαν πτώση, γεγονός το οποίο συνεπάγεται ότι ο καταναλωτής εξακολουθεί να προτιμά το ελληνικό μέλι παρά την οικονομική κρίση.
Επιπλέον, η μειωμένη παραγωγή ελατόμελου αποτελεί το κυριότερο χαρακτηριστικό της μελισσοκομικής περιόδου που κλείνει σταδιακά στις περισσότερες περιοχές της χώρας μας, αφού ξεκινάει η προετοιμασία για το ξεχειμώνιασμα των μελισσοσμηνών. Η συγκέντρωση των στοιχείων για τις τιμές παραγωγού δεν έχει διαμορφωθεί πλήρως, ωστόσο υπολογίζονται κοντά στα επίπεδα της περασμένης χρονιάς.
Την τελευταία δεκαετία, από την είσοδο στης χώρας μας στο ευρώ μέχρι σήμερα, οι τιμές του μελιού σημειώνουν μια αξιοσημείωτη σταθερότητα, με μικρές αποκλίσεις. Στο θυμαρίσιο μέλι οι τιμές παραγωγού διαμορφώνονται στα 7 ευρώ το κιλό, στο ελατήσιο στα 4-5 ευρώ το κιλό, στο πευκόμελο στα 5 ευρώ το κιλό, ενώ στα διάφορα ανθόμελα διαμορφώνονται στα 3-3,30 ευρώ το κιλό.
Βέβαια υπάρχουν και οι ιδιαίτερες περιπτώσεις όπως το μέλι Ελάτου Μαινάλου Βανίλια όπου η τιμή παραγωγού φτάνει τα 6 ευρώ το κιλό, ενώ, όταν πρόκειται για προϊόν βιολογικής μελισσοκομίας, η τιμή του φτάνει τα 9-10 ευρώ το κιλό. Σημειώνεται ότι σε αρκετές περιπτώσεις, όταν μπορεί ο παραγωγός να εμπορεύεται μόνος του το μέλι του, καταφέρνει να απολαύσει καλύτερες τιμές, ενισχύοντας το εισόδημά του.
 
Κάποιοι επιμένουν στα μαγειρέματα
Το πρόβλημα που προκύπτει τις τελευταίες εβδομάδες και στη μελισσοκομική αγορά είναι η έλλειψη ρευστότητας, που έχει ως αποτέλεσμα οι μεταποιητικές εταιρείες του χώρου είτε να ενδιαφέρονται για την αγορά μικρότερων ποσοτήτων, είτε να καθυστερούν την εξόφληση.
Μείζον θέμα αποτελεί και η εισαγωγή μελιού κατώτερης ποιότητας από Τρίτες χώρες και από επιτηδείους, οι οποίοι στη συνέχεια επωφελούνται από τις υψηλές τιμές του ελληνικού προϊόντος.
Είναι γνωστό άλλωστε πως εξαιτίας των ιδιαίτερων εδαφοκλιματικών συνθηκών, το ελληνικό μέλι υπερτερεί σε ποιότητα από τα περισσότερα μέλια που κυκλοφορούν στη διεθνή αγορά και των οποίων οι τιμές είναι πολύ χαμηλότερες τιμές. Αυτό το οποίο παραμένει ανάγκη είναι η ταυτοποίηση.

1 σχόλιο:

  1. Ναι, η ζήτηση του Ελληνικού μελιού σημείωσε αύξηση 7%, αλλά τα έξοδα των εμπόρων σημείωσαν αύξηση πάνω από 35%. Αποτέλεσμα να μήν μπορούν να αντεπεξέλθουν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή